فرمانده انتظامی استان کرمان از بازگرداندن بیش از ۳۰ هزار و ۶۲۵ متر مربع زمین به ارزش۵۳۰ میلیارد ریال به بیت‌المال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 12 October 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات و بررسی‌های اخیر خود متوجه شدند شمار زیادی زمین در محدوده شهر کرمان به صورت غیرمجاز و با سندسازی‌های جعلی به تصرف برخی افراد سودجو در آمده و کلاهبرداری از شهروندان و ایراد زیان به خریداران این زمین‌ها نیز متصور است.

وی افزود: در این راستا ماموران با تکمیل تحقیقات خود و با رویکرد جلوگیری از خرید و فروش این اراضی و ایراد زیان به شهروندان، طرحی را در راستای مبارزه با این زمین‌خواری‌ها در سطح استان اجرا و با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند در مجموع بیش از۳۰ هزار و۶۲۵ متر مربع زمین که کارشناسان مربوطه ارزش آن‌ها را بالغ بر۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کردند را به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری ۴ متهم دخیل در این زمین‌خواری و سندسازی‌های جعلی و معرفی آنان به مراجع قضایی تصریح کرد: مهمترین دستاورد این اقدام پلیس جلوگیری از کلاهبرداری‌های ناشی از نقل و انتقال این زمین‌ها به شهروندانی بود که در صدد تهیه زمین بودند و قطعا با زیان و مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شدند.

وقوع نزاع منجر به قتل جوان ۲۰ ساله در بافت

حسن کریمی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰مبنی بر درگیری ۴ جوان و قتل یک نفر از آنان، بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۱۲ به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و بررسی‌های میدانی صحنه جرم مشخص شد چند جوان با همدیگر در یکی از خیابان‌های شهر درگیر می‌شوند که در نتیجه این درگیری یک جوان ۲۰ ساله با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل، اما با توجه به جراحت‌های ناشی از چاقو خوردگی در بیمارستان فوت می‌شود.

کریمی بیان داشت: در این رابطه با پیجویی‌های پلیسی چهار نفر از عوامل دخیل در این نزاع و درگیری شناسایی و دستگیر شده‌اند که تحقیقات جهت شناسایی عامل اصلی در دست بررسی است

توقیف محموله‌های خطرناک سوخت قاچاق در جیرفت

عزت‌الله عبدلی‌نسب اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح ۲۴ ساعته مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری ۱۴ دستگاه خودرو حامل بار نامتعارف را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها بیش از ۱۲هزار و۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآوره‌های نفتی کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به خصوص اقدام فوق‌العاده خطرناک حمل سوخت با خودرو‌های سواری با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ تماس و موارد را گزارش کنند.

دستگیری عامل تیراندازی در ریگان

اسحاق دریجانی اظهار داشت: در پی وقوع تیراندازی در یکی از نقاط شهرستان ریگان و مجروح شدن یک شهروند، موضوع تحت بررسی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان تصریح کرد: در این راستا با پیجویی‌های پلیس امنیت عمومی عامل این تیراندازی شناسایی و ضمن دستگیری وی سلاح مربوطه نیز کشف شد.

دریجانی در پایان گفت: این متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

قاچاق سوخت در سیرجان

مرتضی امیرسبتکی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی گلستان با همکاری دایره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی سیرجان هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی سیرجان – بندرعباس یک دستگاه کامیون نفتکش را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون که دارای مدارک و پلمب جعلی بود ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان اظهار داشت: سوخت‌های قاچاق به شرکت نفت شهرستان تحویل و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار